Vozili smo: Peugeot 3008 HYbrid4

19.03.2012. u 19:03

Vozili smo: Peugeot 3008 HYbrid4

Kada vas netko zove na prezentaciju prvog dizelskog hibrida u svijetu taj poziv ne odbijate. Ne bi li domaće novinare upoznao s prednostima prvog ovakvog automobila Peugeot je upriličio prezentaciju u zagrebačkom Tehničkom muzeju čime je ujedno povučena zgodna komparacija između starih tehnologija koje su u njemu izložene i one najmodernije koju ispod svojeg lima krije novi Peugeot 3008 HYbrid4…

Kada su Francuzi gledali koji bi automobil izabrali kao prvotnog nositelja svoje hibridne tehnologije izbor je pao na model 3008. Ovaj automobil sam je po sebi hibrid zbog miješanja stilova jer je on djelomično monovolumen, djelomično crossover i jednim dijelom limuzina što ga je kao takvog učinilo idealnim za ubacivanje nove hibridne tehnologije.

No Peugeot se nije mogao zadovoljiti klasičnom hibridnom tehnologijom, već je on želio još učinkovitiji i štedljiviji automobil i upravo zato je središnji dio hibridnog sklopa 2.0-litreni HDi sa 163 KS. U kombinaciji s elektromotorom snage 37 konja koji pokreće stražnju osovinu ovaj dizelaš modelu 3008 HYbrid4 osigurava prosječnu potrošnju od 4 litre goriva uz emisiju CO2 od 108 g/km.

Peugeot 3008 HYbrid4 moguće je voziti u četiri moda vožnje – Auto, Sport, ZEV i 4WD. Od svih njih Auto mod je onaj koji će vlasnici ovog automobila najviše koristiti. Ovdje elektronika odrađuje sav posao za vas, pa se ne morate zamarati s time vozite li na struju ili dizelski motor. Želite li sportske karakteristike i dinamičniju vožnju tu je Sport mod u kojem 3008 HYbrid4 raspolaže s maksimalnih 200 konja. Ako vam je pak ekologija bitna stavka onda ćete što više koristiti ZEV mod čime ćete u atmosferu ispuštati 0 grama CO2/km. To ćete dakako moći činiti samo do brzine od 60 km/h i maksimalne udaljenosti od 4 km. Prednost hibridnog sklopa gdje dizelski motor pokreće prednje kotače, a električni stražnju osovinu je i 4 X 4 pogon koji vam je na raspolaganju kada vam je to baš potrebno.

Pa dobro, po čemu se još novi 3008 Hybrid4 razlikuje od klasične inačice ovog automobila? Zanemarimo li to da je on 7 mm niži, 8 mm širi i 120 kg teži zbog svojih baterija on se od običnog 3008 razlikuje u sljedećem. Bacimo li pogled na vanjštinu vidjet ćemo da je 3008 HYbrid4 dobio drugačiju prednju masku, svjetlosne sklopove u koje su sada integrirana dnevna LED svjetla, novi stražnji spojler i drugačije retrovizore. Unutrašnjost automobila sada je bogatija za drugačiji upravljač s HY4 oznakom, a tu je sad i raskošnija ponuda materijala koju prati i bogatiji paket opreme. Naime, 3008 HYbrid4 dobio je paket opreme vrlo sličan onome Alure koji možemo naći na klasičnom modelu, no ona je sada pojačana 3D navigacijskim sustavom.

Tako opremljen automobil na sebe veže i jamstvo od pet godina ili 100.000 km, a tu je i jamstvo na baterije od 10 godina. Nakon što one daju svoje njih ćete jednostavno dati pod račun Peugeotu koji dalje rješava njihovo zbrinjavanje. Prodaja Peugeota 3008 HYbrid4 na hrvatskom tržištu kreće ovog proljeća kada ćete ga moći kupiti po cijeni od 277.700 kuna. Peugeot planira na globalnoj razini do kraja godine prodati 15.000 jedinica ovog automobila što bi činilo nekih 10% ukupne prodaje modela 3008. Taj udio na našem tržištu biti će kudikamo manji što zbog cijene, a što i zbog nameta kojih se država ne želi odreći u korist hibridnih automobila.

I na kraju ne možemo ne navesti kako smo, htjeli mi to ili ne, na demo vozilu uspjeli pronaći nedostatak koji definitivno razočarava. Naime vozilo koje smo provozali zagrebačkim ulicama bilo je opremljeno automatskim mjenjačem. Budući da ovdje nije riječ o klasičnom automatiku nego o stanovitom variomatu Peugeotovim inženjerima se potkrala pogreška koja bi kupce ovog automobila mogla zbunjivati, ali i krajnje živcirati.

Kako sav posao oko mijenjanja brzina odrađuje elektronika, ručica mjenjača nema fizički kontakt s mjenjačkom kutijom. Ne znamo zbog čega je to tako, no ručicu mjenjača moguće je staviti u položaj za vožnju bez držanja kočnice. Budući da je 308 HYbrid4 opremljen naprednim start/stop sustavom on se automatski gasi prilikom stavljanja u neutral te vam kočnica kao takva nije potrebna. Ubacite li u položaj za vožnju bez držanja noge na kočnici čeka Vas neugodno iznenađenje. Dok će ručica mjenjača bez problema doći u položaj za vožnju, automobil neće biti spreman za polazak već ćete ostati nepomično stajati na semaforu. Dogodi li vam se to usred popodnevne gužve, dan će vam biti veseo. I ne nije nam se to desilo jednom, već smo isti scenarij isprobali nekoliko puta kako bismo se uvjerili da je propust doista prisutan i gle čuda svaki puta bi na uspjelo stvoriti kolonu iza sebe.

Tagovi: , , , , , , ,

Vezane vijesti

Komentiraj