Testirali smo: Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

9.03.2012. u 14:03

Testirali smo: Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

Nakon pojavljivanja modela DS3 prije dvije godine postalo je jasno kako je svijet predugo bio bez ikonografske francuske značke. Ono što je nekada utjelovljivala legendarna “žaba” prošle se godine definitivno vratilo jače no ikad i to u liku Citroëna DS4. Elegantan, lijep, francuski udoban i dovoljno snažan kratke su crte kojima bismo opisali Citroën DS4 s 200 KS s kojim smo se družili punih tjedan dana…

Prije no što krenemo analizirati ovo Citroënovo ostvarene red je da se podsjetimo i bogate povijesti DS linije. Model pod ovom oznakom prvi je puta predstavljen 50-ih godina prošlog stoljeća. Citroën DS tada je bio poznat kao vozilo futurističkog aerodinamičnog dizajna i inovativne tehnologije koju je donio u svijet automobila. U dvadeset godina njegova života Citroën je prodao gotovo 1.5 milijuna njegovih primjeraka, a koliko je DS bio važan ovom francuskom brandu govori 18 godina razvoja prije no što je on pušten u prodaju 1955. godine. Ni jedan model poslije DS-a nije uspio nadmašiti ono što se uz njega vezivalo, premda su kandidati poput CX-a i XM-a bili dostojni izazova. Povratak stare slave sada je na vidiku i to ne samo zbog modela DS3 i DS4, već i novog DS5 koji nam uskoro dolazi.

No vratimo se mi našem testnom modelu DS4 Sport Chic koji je za ovu prigodu bio pokretan najsnažnijim benzinskim turbakom koji su Francuzi razvili u suradnji s BMW-om. Kada bismo htjeli okarakterizirati njegov izgled morali bismo zaviriti u nekoliko klasa jer je DS4 svojevrstan križanac gradskog kompakta, crossovera i kupea, na što upućuju linije njegova krova. No zašto onda ovdje još i epiteti crossovera i kompakta pitate se? Odgovor je krajnje jednostavan i nadasve očit. Četvera vrata i gotovo 30 mm povišena karoserija sasvim su dovoljan razlog da mu pripišemo obilježja spomenutih kategorija.

Istina je da Citroën DS4 teško možete ukalupiti u neku od postojećih klasa jer on atraktivnim dizajnom, sportskim karakteristikama i luksuzom naprosto spaja naoko nespojivo i postaje reprezentativni primjerak francuske auto industrije. Budite sigurni, nema tog čovjeka koji će DS4 na cesti zamijeniti s klasičnim Citroënom C4 na kojem je on zasnovan. Prepoznatljiv dizajn, atraktivne linije, prepoznatljiva prednja maska i pregršt kroma ukomponiranog s atraktivnim 18-colnim aluminijskim naplatcima garancija su da gradom nećete proći neopaženo.

Ništa manje upečatljiv nije ni interijer testnog modela opremljenog najjačim paketom opreme Sport Chic. Vrhunski materijali, odlična završna obrada, masivna i odlično profilirana kožna sjedala s funkcijom masaže i dovoljno bočnog oslonca, aluminijske papučice i dobro pogođen mjenjač ne pre kratkih hodova čine položaj za ovećim upravljačem i više no udobnim. To se ne može reći za sjedenje na stražnjoj klupi na kojoj nema baš previše mjesta i to uglavnom zbog oblika karoserije zbog kojeg je žrtvovana prostranost koju ima C4. Bez obzira na to otraga će se bez problem smjestiti dvije odrasle osobe. Viši putnici imat će nešto manje mjesta za koljena, a nekima bi eventualni problem mogla predstavljati i nemogućnost spuštanja stražnjih prozora. Pogledate li linije stražnjih bočnih vrata bit će vam jasno zašto je to tako, no neke stvari se ipak moraju žrtvovati za ljepotu – spada li među njih i komfor nismo sigurni.

Poseban dojam ostavlja i panoramsko vjetrobransko staklo koje putničku kabinu otvara ka eksterijeru i vozaču donosi drugačiji pogled na prostor kojim se kreće. Instrument ploča s druge strane dobro nam je poznata s modela C4 s kojim smo se družili prošle godine. Za sve one koji su se upoznali s modelom C4 u unutrašnjosti DS4 ne bi trebalo biti iznenađenja. Oveći upravljač kakav je viđen na pitomijem bratu ovdje je dotjeran dodavanjem funkcija Bluetootha i tempomata te DS značkom i kromiranim ukrasnim elementima koje možemo naći i na instrument ploči. I dok se neki vole igrati s funkcijama audio sustava nama je zanimljivije bilo mijenjati pozadinsko osvjetljenje instrumenata koje smo svako malo mijenjali iz plavog u bijelo i tako natrag. Kao u i C4 spremanje sitnica ne predstavlja nikakav problem je su tu brojni pretinci koji putničku kabinu DS4 čine praktičnom.

Model DS4 Sport Chic u ponudi možete naći samo s dva motora, onim dizelskim HDi 160 motorom sa 163 kS i 1.6-litrenim THP turbobenzincem s 200 KS kakav je pokretao testni primjerak. Spomenutih 200 konja ovaj četverocilindraš razvija pri 5.800 o/min, a ono što ovaj motor preuzet iz manjeg modela DS3 Racing čini izuzetno elastičnim i potentnim je njegov okretni moment od 275 Nm dostupan već od 1.700 o/min. Ovaj najsnažniji agregat u Citroënovoj ponudi naprosto oduševljava snagom i odlično surađuje sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem ne suviše kratkog hoda. To je vidljivo i iz vremena koje je ovom modelu potrebno za sprint do stotke. Naime, ovako motorizirani DS4 razvija maksimalnu brzinu od 235 km/h i do 100 km/h dolazi za 7.9 s.

Odlična fleksibilnost motora koju donosi sustav izravnog ubrizgavanja goriva ovaj kompakt sa sportskim afinitetima čini više no sposobnim za borbu s gradskim uvjetima, a osim u gradu on se jednako dobro ponaša i na otvorenoj cesti. Oni skloniji žešćoj vožnji mogli bi imati problema s potrošnjom goriva koja je nama u gradskim uvjetima iznosila nešto manje od 9 litara. Pribrojimo li tome i 7.5 l koliko je DS4 trošio van grada prosjek od 8 litara nije nimalo loš, a oni skloniji ležernijoj vožnji lako će taj prosjek još malo spustiti. Ako vas zvuk 200 konja povuče na odvažniju vožnju morate naravno biti spremni i na porast potrošnje koja tada bez problema prelazi granicu od 12 litara.

Udobnost ovjesa koju je imao C4 ovdje je malo žrtvovana ne bi li se DS4 što bolje provlačio zavojima. Nešto tvrđi ovjes kompaktan je te dobro upija neravnine na prometnicama brinući se uz to da se DS4 ne naginje pri rezolutnijim prolascima kroz krivine. Upravo ovdje on radi odlično i blago povišeni automobil čini stabilnim i sigurnim što automatski vozaču daje više sigurnosti i poticaj za još bolje iskorištavanje sposobnosti ovog automobila. U slučaju da ipak malo pretjerate s iskušavanjem njegovih granica ESP sustav pravovremeno će reagirati i spriječiti eventualno bježanje automobila.

Citroën DS4 u ponudi možete naći s tri razine opreme Chic, So Chic i Sport Chic. Osnovni model Chic koštat će vas 152.337 kn, a onaj opremljen So Chic opremom 166.565 kuna. Budući da najsnažniji motor dolazi opremljen samo sa Sport Chic opremom kao što je to bio i naš testni primjerak za njega ćete morati izdvojiti 203.913 kuna. Tako opremljeni model na DS4 serijski donosi prednje i bočne zračne jastuke, zračne zavjese, ABS, REF, AFU i ESP sigurnosne sustave, električni servo-upravljač podesiv po visini i dubini, daljinsko centralno zaključavanje, potpuni električni paket i kožom presvučenu unutrašnjost s prednjim sjedalima s funkcijom masaže leđa. Uz to tu su zatamnjena bočna i stražnje staklo, putno računalo, svjetla za maglu i 18-colni aluminijski naplatci. Testni model s kojim smo se družili tjedan dana imao je još i nadoplate poput metalik boje u vrijednosti 3.150 kuna, USB Boxa i Bluetootha u vrijednosti 3.557 kuna, kože Club Habana po cijeni od 10.061 kuna, Denonov audio sustav u vrijednosti 4.065 kuna, te Senzor 4 paket vrijedan 7.927 kuna što je cijenu testnog modela podiglo na 232.673 kune.

Tehnički podatci:

Tagovi: , , , , , ,

Vezane vijesti

Komentiraj