Testirali smo: Mazda 3 i-Stop 2.0 GTA

11.02.2012. u 13:05

Testirali smo: Mazda 3 i-Stop 2.0 GTA

Ovog puta na testu smo imali paprenu izvedbu Mazde 3. Ne, nije riječ o MPS varijanti ovog modela već o svojevrsnom kompromisu sa sportskim ovjesom i dvolitrenim atmosfercem. Razlog za postojanje ovakvog modela i više je no jasan – ako nemate 250.000 kn za MPS model onda je izbor primjerka s tvrdim ovjesom i 150 konja ispod prednjeg poklopca koji košta 190.000 kn i više nego logičan…

Mazda 3 već je dugo među nama i dodatno ju opisivati zaista nema potrebe. Automobil koji je naslijedio izrazito popularni model 323 jedan je od najbolje izrađenih kompakata, no prodajni rezultati baš mu i ne idu u prilog. Najveći problem Mazde 3 bila je i ostala njena cijena, no o tome ćemo nešto kasnije. Prva generacija stigla je na tržište krajem 2003. godine, drugu su Japanci predstavili 2009., a model kakav smo imali na testu ujedno je i osvježen čime je Mazdi 3 u aktualnoj generaciji životni vijek produljen na još nekoliko godina.

Redizajn je donio estetska osvježenja koja su prvo vidljiva na licu automobila. Proširena i veća maska sada može biti ukrašena i doplatnim LED svjetlima, tu si i veći otvori za zrak, a poznati smiješak koji je karakterizirao posljednju generaciju Mazde 3 i dalje je tu. Agresivne i oštre linije i dalje dominiraju izgledom Trojke koje je sada dotjerano okruglim maglenkama. Na bokovima automobila manje je novosti. Tu su novi atraktivni 17-colni aluminijski naplatci, a još jedan detalj teško će vam promaknuti – vrlo malo slobodnog prostora između karoserije i kotača. Tako nisko spuštena karoserija osigurava veliku količinu zabave u zavojima, no zato se pripremite da nosom tu i tamo zagrebete nešto. Oni izoštrenijeg oka straga će primijetiti nešto izraženiji krovni spojler, nova svjetla, ali i blago redizajnirani branik.

Kad smo saznali da ćemo na testu imati dotični primjerak Mazde 3 počeli smo se pripremati za pedantnu i precizno izrađenu kabinu, odličnu završnu obradu i zavidnu ergonomiju. I moramo priznati, nismo se razočarali. Mazda 3 ne postavlja nova pravila, no svakako je u vrhu svog segmenta kad je u pitanju kvaliteta izrade. Dizajnerski gledano, neka rješenja možda su mogla biti bolje izvedena, ali na izvedbu spojeva, položaj sjedenja za upravljačem, zvučnu izolaciju, pa čak i na izbor materijala nemamo većih prigovora i Mazda se tu zadržala u duhu tradicije.

Središnja konzola na prvi pogled možda izgleda pretrpano, ali sve je vrlo jednostavno i krajnje funkcionalno izvedeno te se multimedijalnim sustavom ovladava u kratkom roku. Isto se može reći i za kontrole dvozonskog klimatizacijskog sustava kojem naredbe izdajete preko velikih kružnih segmenata. Na vrhu su dva manja displeja, a jedan od njih zadužen je za informacije navigacijskog sustava, koji vam nažalost neće biti od prevelike koristi. Prvi problem je premali displej, a definitivno onaj veći je pomanjkanje karte Hrvatske u sustavu.

Bez obzira što po nečijem ukusu može imati koju tipku viška na sebi, upravljač Mazde 3 odlično leži u rukama i osjećaj s ceste gotovo trenutno prenosi do vozača. On je opremljen pomoćnim kontrolama audio sustava, tempomata, putnog računala i Bluetooth povezivosti, a nakon ovladavanja njime užitak može početi. Pogotovo kad se oko baci na atraktivno izvedene instrumente. Osvježavajuće bijelo osvjetljenje na velikim brojčanicima brzinomjera i brojača okretaja pridonosi sportskom dojmu. U sredini je manji digitalni displej s pokazateljem razine goriva, dok je pokazatelj temperature sada zamijenjen lampicom. Indikator trenutnog stupnja prijenosa odlično je rješenje, koji po potrebi također sugerira kad je vrijeme prebaciti u viši ili niži stupanj prijenosa.

Iako smo očekivali kožna sjedala, ova tkanena na račun izvrsne sportske profiliranosti nisu ništa manje dobra. Dapače, u zavojima će tijelo držati na mjestu zahvaljujući vrlo izraženim bočnim osloncima, dovoljno su udobna, a uz to još i grijana tako da ćete vrlo brzo zaboraviti želju o kožnim sjedalima. Prigovora na prostranost Mazde 3 nema. Vozač i suvozač mogu se kraljevski opustiti, a sportskom ugođaju dodatno pridonose i aluminijske papučice. Slično je i na stražnjoj klupi gdje putnici ne bi smjeli imati većih prigovora na količinu prostora, pogotovo kada se Mazda 3 po svojim gabaritima svrstava u najprostranije kompakte na tržištu. Prtljažnik sa standardnih 340 litara obujma posve je pristojan za klasu, a obaranjem stražnjih sjedala raste do 1.360 litara.

Mazda uz ovaj model ima u ponudi dva benzinska i dva dizelska motora s nekoliko varijacija snage. Tu su 1.6-litarski i 2.0-litarski benzinci, te 1.6 i 2.2 dizelaši, a testni primjerak ispod svog lima skrivao je 2.0-litarski atmosferski motor sa 150 KS i 191 Nm okretnog momenta. Ovaj atmosferac spremno odgovara na svaki pritisak papučice gasa, no ono što nam ovdje nekako nedostaje je izraženiji zvuk koji bi trebao krasiti jednog sportaša.

Nekima će se to i svidjeti jer motor do 2.000 o/min radi gotovo nečujno, dok je u praznom hodu vrlo uglađen i tih. Ipak ne očekujte performanse u skladu s mogućnostima ovjesa. Iako je riječ o serijski najsnažnijem atmosfercu koji Mazda nudi njegov maksimalni moment dobiva se pri 4.500 o/min, čime performanse malo padaju u drugi plan. Daleko od toga da je Mazda 3 spora, no nekako joj nedostaje agresivnosti koja bi išla u bok s njenom pojavom, posebno kad uzmete u obzir masu od svega 1.266 kg. Pogled na brojke opravdava naše kritike – do 100 km/h čeka se 10.4 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi samo 206 km/h.

Nešto lošije iskorištavanje snage motora spašava odličan šest-stupanjski ručni mjenjač koji kao da klizi iz brzine u brzinu, a zahvaljujući kratkom hodu kirurški je precizan. Ovakav mjenjač jednostavno vas vuče da automobil tjerate do maksimuma, pa vam igranje s njime neće teško padati. Elastičnost do izražaja dolazi pri visokim okretajima, a skinuti dvije brzine dolje ne predstavlja nikakav problem. On bi se pri takvoj vožnji mogao pojaviti kod potrošnje goriva. Iako je Mazda 3 2.0 GTA serijski opremljena star/stop sustavom, računalo može registrirati potrošnju od čak 15 l/100 km. U gradskim uvjetima stvar spašava automatsko gašenje motora, a bojimo se i pomisliti koje bi nas brojke čekale da toga nema. Inače, potrošnju je bez većih problema moguće držati na granici između 9 i 11 l/100 km.

Spomenuli smo da performanse nisu u skladu s ovjesom i vjerojatno se pitate zašto je tome tako. Naime, testirani primjerak imao je nadoplatu u vidu sportskih Eibach opruga čime je karoserija automobila dodatno spuštena i vožnja postala značajno tvrđa. na ovaj način Mazda je žrtvovala dio udobnosti, no takav je i MPS, ali tu svaka sličnost s najbržom Mazdom 3 prestaje. No ovaj ovjes ima i svojih prednosti, pogotovo kada prolazite zavojima u kojima automobil leži gotovo savršeno. Mazda 3 tada cestom klizi kao na tračnicama i uopće se ne naginje. Tu dinamičnost dolazi do punog izražaja, a zabavi značajno pridonosi vrlo uvjerljiv kočioni sustav. U takvim prilikama 150 KS činiti će vam se sasvim dovoljno, no ravni dio asfalta nešto je sasvim drugo.

Koliko sva ta zabava košta? Testirani primjerak serijski je cijenjen na 181.900 kuna s akcijskih 5.000 kuna popusta, a tu je i nekoliko nadoplata. Već smo spomenuli Eibach opruge s cijenom od 1.804 kune, a potrebno je navesti i aluminijske papučice (1.419 kuna) te metalik boju. Ukupna cijena time je povećana na još uvijek akcijskih 188.158 kuna. Naravno, postoje i slabije opremljeni modeli, pa tako Mazda 3 s 1.6 motorom vrijedi 117.900 kuna, odnosno 142.900 kn koliko košta dizelska varijanta. Ukoliko se držimo opreme GTA i našeg 2.0 motora, za gotovo 190.000 kuna dobijete mnogo od opreme. Tu su sportska sjedala, bi-ksenonska prilagodljiva svjetla, LED stražnja svjetla, vrhunski audio sustav marke Bose, keyless pokretanje te pet godina jamstva koje dolazi uz sve Mazdine modele.

Tehnički podatci:

Tagovi: , , , , , ,

Vezane vijesti

1 komentar


  • prekrasan auto sa kompletnom opremom nešto više cijene, čista desetka

Komentiraj