Testirali smo: Renault Twingo Gordini GT TCE 100

11.01.2012. u 13:25

Testirali smo: Renault Twingo Gordini GT TCE 100

Još jedno tjedno druženje proveli smo s Renaultom, a ovaj puta smo sjeli za upravljač iznimno simpatičnog Twinga u Gordini izvedbi. Ovaj praktični maleni automobil sposoban je vlasniku osigurati popriličnu dozu zabave i to ra relativno malo novca, pa čak i kad je u pitanju naoko skroman motor sa samo 100 KS. Nositi ime Gordini donosi određen teret, a kako se s njime nosi majušni Twingo provjerite u nastavku…

Znate li odgovor na pitanje tko je bio Amédée Gordini? Taj rođeni Talijan od malih nogu je nogu bio zaljubljen u trkaće automobile, a svoja prva iskustva s takvima stjecao je kod najboljeg majstora – samog gospodina Maseratija. U godinama koje su slijedile Gordini se preselio u Francusku gdje je i osnovao istoimenu tvrtku specijaliziranu u izradu trkaćih automobila, a svjetsku slavu donijeli su mu neki od najpoznatijih Renaultovih trkača -Caravelle, Renault 5 Alpine Turbo ili pak Renault 8. Kao što vidite Gordiniju tradicije ne manjka, a ova uspješna značka među žive se vratila upravo s ovim Twingom.

Model poput testiranog pokretan motorom s 100 KS ne bi u potpunosti oživio snove Jovice Palikovića, jednog od naših najuspješnijih vozača koji je s Renaultom 8 Gordini žario i palio svjetskim relijima, no nama običnim “smrtnicima” dovoljan je i samo paket estetskih dodataka. Izgled je ono gdje će ovako obučen gradski automobil prvo privući kupca, a po tom pitanju je Renault napravio odličan posao. Prepoznatljiva plava boja u kombinaciji s također čuvenim bijelim trakama preko poklopca motora i krova, te zgodnim 15-colnim naplatcima čine Twinga pravim zavodnikom. Stoga nećemo pretjerati ako kažemo da je Twingo Gordini jedan od najljepših igrača u segmentu malih gradskih šminkera.

Naočit vanjski izgled dizajneri su uspješno preslikali i u kabinu, a kao što jedna izreka kaže “sve je u detaljima”. Plavo-bijele motive nalazimo na upravljaču, koži oko mjenjača i sjedalima, dok je ostatak unutrašnjosti uljepšan aluminijskim papučicama, novom ručicom mjenjača na kojoj nisu naznačene brzine i Gordini oznakama. Privlačna i ergonomski organizirana kabina kvalitetno je izrađena (kao i kod standardnog serijskog Twinga), što znači da na završnu obradu nemamo prigovora. Istina, sve je izrađeno u tvrdoj i tamnosivoj plastici, no imajte na umu cjenovni rang i razina kvalitete je opravdana. Sve u svemu jedino bi zvučna izolacija automobila mogla biti malo bolja.

Kao i kod standardnog Twinga instrumenti su smješteni na vrhu središnje konzole i potpuno digitalni, uz dobrodošli izuzetak analognog brojača okretaja na stupu upravljača. No nikako da dokučimo odgovor na neka od pitanja koja su nam se motala po glavi dok smo vozili Twingo Gordini. Gdje su kazaljka turbine, pokazatelj temperature motora i možda najvažnije, gdje je pobogu putno računalo? To su neki detalji koji su nam strašno nedostaju kod ovog automobila. Zato smo se više fokusirali na i oko upravljača, posebno na brojač okretaja ili kožom presvučeno kolo upravljača koje unatoč nešto većim dimenzijama odlično leži u ruci.

Kako ne bi ispalo da samo kritiziramo Twingo Gordini pohvalu dajemo odličnim sjedalima. Ne samo da zahvaljujući masivno izraženim bočnim osloncima odlično drže tijelo u zavojima, već nude i profiliranost koje se mogu posramiti neki skuplji i veći konkurenti, a pri tome omogućuju mnogo slobodnog prostora na prednjem sjedištu. Tu dakako ne smijemo zaboraviti kako je Twingo kralj praktičnosti te ništa skučeniji neće biti niti putnicima straga, iako nam je žao što stražnja sjedala nisu malo bolje profilirana.

Ono što oduševljava jest slobodan prostor, jer jednostavnim i zasebnim pomicanjem stražnjih sjedala naprijed ili nazad dobivate prtljažnik ili u slučaju potrebe, mnogo prostora za noge iza prednjih sjedala. To znači da prtljažnik u svom osnovnom izdanju, kad su sjedala maksimalno odmaknuta prema nazad, ima obujam od svega 165 litara, a isti može narasti do 285 litara što je rekord klase. Potpunim preklapanjem sjedala dobiva se 960 litara, čime je svaki daljini opis nepotreban, a krajnji rezultat izuzetno pohvalan.

Twingo je inače ovisno o razinama opreme dostupan s tri motora. Ulazni modeli dolaze s atmosferskim 1.2-litarskim benzincem koji raspolaže sa 75 KS. Top model Twinga koji potpisuje Renault Sport odjel ispod poklopca krije odličan 1.6-litreni atmosferski motor sa 133 KS, atu je i 1.2-litreni turbak koji se nalazio i u testnom primjerku. Ovaj motor sa 102 KS i 145 Nm zapravo predstavlja idealan odabir za Gordini model Twinga. Iako nije snažan niti brz poput većeg 1.6 motora, mali turbobenzinac neće vas razočarati. Rado se vrti do 4.000 i više okretaja, a tada nitko neće prigovoriti da je anemičan. Pa čak i ispod 2.000 o/min ovaj turbak zadovoljavajuće odgovara na pritisak papučice gasa, a u tome veliku ulogu ima i masa automobila od svega 980 kg.

Motor još ima i opciju overboosta, što će svim skepticima zasigurno zatvoriti usta. Kod punog gasa pri 4.500 o/min snaga motora trenutno poraste sa 102 na 105 KS, dok okretni moment skoči na čak 151 Nm. Na papiru to možda djeluje smiješno i zanemarujuće, ali efekt overboosta u praksi daje posve drugi dojam. Tada nema mjesta šali, a plavi Twingo juri naprijed kao da je uboden iglom u stražnjicu. Ovaj elastičan turbak koji Twingo Gordini čini brzim i okretnim uparen je s pet-stupanjskim mjenjačem s odmjereno kratkim hodovima i zavidnom preciznošću. Kombinacija njega i 1.2-litrenog turbaka Twingu Gordini osigurava maksimalnih 185 km/h, uz ubrzanje do stotke od 10 s.

Nemojte pomisliti da ćete možda biti zakinuti po pitanju potrošnje goriva. Kod overboosta ne očekujte ekonomičnu vožnju, ali zato u normalnim, svakodnevnim prilikama i pri opuštenoj vožnji realno je držati se prosječnih 6.5 do 7 l/100 km, dok kod izvlačenja maksimuma iz automobila potrošnja ne bi smjela prijeći u dvoznamenkasto područje. Problem ovdje je što ćete potrošnju morati izračunati. Kažemo izračunati jer samo tako možete dobiti svoju potrošnju – primjenom jednostavne matematike. Od tuda ona primjedba na izostanak putnog računala. Na račun male mase, a naročito kada je prazan, Twingo Gordini na cesti može poskakivati, no u globalu je ovo sportski udoban automobil. Kroz zavoje ostavlja stabilan i siguran dojam te ne dolazi do izraženijih naginjanja karoserije, a neće vas razočarati ni na lošijim prometnicama. Ne moramo niti spominjati koliko je okretan i praktičan kroz uske gradske prometnice, te da je njega uparkirati prava dječja igra.

Osnovni model Twingo Generation s 1.2 16V motorom društvo iz Renaulta cijeni na 64.900 kn. Opremljenija izvedba Night & Day s istim motorom stajat će vas 74.900 kuna, dok je model Gordini, poput testiranog procijenjen na 91.900 kuna. Iz serije bismo izdvojili Gordini dodatke (sportska RS sjedala i tamnosive dekoracije), sportske odbojnike i Follow Me Home sustav osvjetljenja . Tu su još prednji i bočni zračni jastuci, automatska klima i aluminijski 15-colni naplatci. Testni automobil na sebi je imao nadoplate u vrijednosti od gotovo 7.000 kuna, a time je naš Gordini bio bogatiji za kontrolu proklizavanja te dinamičku kontrolu putanje vozila, dodatno zatamnjena stražnja stakla i metalik plavu boju. Zbog toga je cijena ovog malog zvrka narasla na ukupnih 98.780 kuna.

Tehnički podatci:

Tagovi: , , , , , , ,

Vezane vijesti

1 komentar


  • jamstvo samo 2 godine, preloše

Komentiraj