Novi Bugatti Veyron 16.4 SuperSport oborio svjetski rekord u postignutoj brzini (foto)

5.07.2010. u 9:20

Novi Bugatti Veyron 16.4 SuperSport oborio svjetski rekord u postignutoj brzini (foto)

Kada je najavljen dolazak Bugattija Veyron SuperSport ljubitelji ovog branda tjednima su živjeli na iglama pozorno osluškujući medije ne bi li saznali pokoji podatak o njemu. Novi Veyron oživio je naziv koji ovaj brand nije koristio dvadesetak godina i sve je zanimalo što će on predstavljati. Što se iza njega krije Bugatti je otkrio ovog vikenda kada je novim Veyronom 16.4 SuperSport oborio svjetski rekord u postignutoj brzini s cestovno legalnim automobilom…

Brži, lakši i snažniji od običnog serijskog modela Veyron 16.4 SuperSport pokretan je 16-cilindričnim turbakom koji proizvodi 1200 KS – čak 199 KS više od klasičnog Veyrona. Osim što je snažniji Veyron SuperSport lakši je za 242 kg od klasične inačice  to može zahvaliti pretjeranoj uporabi aluminija i karbona. Od nula do sto ovaj snagator dolazi za 2.5 sekundi, a 300 Km/h vozite se za svega 15 sekundi i još vam ostane prostora za stiskanje papučice gasa.

Koliko točno još može povući novi Veyron SuperSport otkriveno je ovog vikenda kada je ovaj automobil limitirane serije isproban na Volkswagenovom Ehra-Lessienu u blizini Wolfsburga. Prosječna maksimalna brzina izmjerena i unesena u novu Guinnessovu knjigu rekorda je 431.07 km/h. Iz sigurnosnih razloga njegova brzina biti će elektronski ograničena na 415 km/h. Za one koji ne znaju maksimalna brzina koju postiže klasični Veyron iznosi 407 km/h.

Kako bi to postigli Bugattijevi inženjeri Veyronov 8.0-litreni agregat obogatili su novim turbo punjačima i većim interkulerom što je rezultiralo povećanjem snage sa 1001 KS i 1250 Nm okretnog momenta na 1200 KS i 1500 Nm okretnog momenta. Uz agregat dorađen je i ovjes automobila koji sada ima nešto duži hod, čvršće stabilizatore i nove opruge.

Cijeli automobil doslovce je izrađen od ugljičnog kompozita odakle i smanjenje težine koje smo već naveli. Ovako posložen automobil navodno postiže silu od 1.4 G pri lateralnom ubrzanju što je za 0.15 G više no kod standardnog Veyrona. Od običnog Veyrona model SuperSport razlikuje se kombinacijom laka (crno-narančasta) i nekoliko modifikacija njegove vanjštine.

Dva NACA ozračnika smještena su na krov umjesto iznad pogonskog stroja, prednji usisnici zraka povećani su, a izmijenjen je i stražnji branik koji je sada dobio veći dvostruki difuzor, a tu je i novi, centralno smješten ispušni sustav.

Unutrašnjost automobila također je dorađena uporabom jedinstvenih materijala i boja u kombinaciji s posebnim logom limitirane serije. Ovaj automobil biti će proizveden u svega 30 primjeraka, a prvih pet sami po sebi će biti dio posebne serije unutar limitiranog izdanja. Oni će naime biti proizvedeni i posloženi na istu konfiguraciju  kojom je oboren svjetski brzinski rekord.

Više o novom Veyronu 16.4 SuperSport znati će se nakon što automobil bude predstavljen u Pebble Beachu sredinom sljedećeg mjeseca.

Tagovi: , , ,

Vezane vijesti

Komentiraj