Zbog previše kofeina vozit ćete kao pijani
29.09.2009. u 8:11
Vozači koji umor pokušavaju pobijediti energetskim napicima opasni su za ostale sudionike u prometu kao i vozači pod utjecajem alkohola, pokazala je nedavno provedena studija. Prema najčešćim konzumentima su mladi vozači, trgovački putnici i vozači kamiona…
Razlog leži u velikim dozama kofeina čije prekomjerno konzumiranje može za posljedicu imati grčenje mišića, neredovit ili pojačan rad srčanog mišića te padove koncentracije – simptome koje obično povezujemo s alkoholom. Nakon početnog podizanja energetskog nivoa, vozači koji se za zadržavanje budnosti na dugim putovanjima oslanjaju na pića bogata kofeinom kasnije trpe od pojačanog umora.
Brojke dobivene od Britanskog udruženja proizvođača bezalkoholnih pića otkrivaju da je prodaja energetskih napitaka u Velikoj Britaniji u stalnom porastu. Između 2002. i 2008. Zabilježen je rast prodaje od 74.1 posto. Lani je u prosjeku svaki britanski vozač popio više od šest litara napitaka bogatih kofeinom.
Iz britanskog Instituta za naprednu vožnju upozoravaju vozače da je učinak konzumacije energetskog napitka jednokratan. Jedno piće će vam pomoći, no nemojte ih uzimati nekoliko odjednom jer ona ne mogu ostvariti jednak učinak više puta u kratkom vremenskom razdoblju. Umjesto da budete budniji, s nekoliko uzastopnih energetskih pića mogli biste se dovesti u još gore stanje. Stoga, oprezno s kofeinom.
Tagovi: istraživanja, sigurnost
Vezane vijesti
Komentiraj
